Actueel

Collega aan het woord: Fabian Ellenberger – EarlyBridge
Geschreven op 27 november 2023

Mijn eerste opdracht bij Senz Interim, begon als projectcoördinator bij EarlyBridge. Nu het project is voltooid, kan ik niets anders dan terugkijken op de prachtige ervaring dat het voor me is geweest, waarin samenwerken met een fantastisch team en bijdragen aan hun missie centraal stonden. Het proces begon met een grondige analyse van de bestaande

Lees verder
Collega aan het woord: Dineke van der Neut – Liemers College
Geschreven op 8 november 2023

Als formatieplanner vervul je een essentiële functie als schakel tussen het schoolbestuur en het onderwijzend personeel met betrekking tot personeelsbezetting. Gedurende de afgelopen zes maanden heb ik de rol van formatieplanner mogen vervullen bij het Liemers College. Tijdens deze opdracht was het mijn verantwoordelijkheid, samen met een collega, om alle facetten van personeelsbezetting te coördineren.

Lees verder
Stappen zetten met je plan- en roosterproces.
Geschreven op 27 oktober 2023

‘Hoe kunnen wij meer uit ons plan- en roosterproces halen?’ Dat is de vraag waarmee één van onze opdrachtgevers mee rond liep. Ze misten de regie in tijd, ruimte en capaciteit om er écht stappen in te zetten. En dat is precies waarvoor wij in beeld zijn gekomen. Samen maakten we een praktisch plan, met

Lees verder
Onderwijslogistiek model
Geschreven op 18 maart 2023

Onderwijslogistiek model Inmiddels bestaat het onderwijslogistieke model al weer een aantal jaren. Het model is ontwikkelt binnen het hoger onderwijs door SURF, en wordt het nu veel gebruikt bij onderwijsinstellingen om het gesprek over onderwijslogistiek op gang te brengen. Als je het model bekijkt gaat de onderwijslogistiek verder dan alleen het plan- en roosterproces. Het

Lees verder
De quickscan: Voorkomen of genezen
Geschreven op 17 december 2022

Senz Interim levert advies- en interim-werkzaamheden op tactisch en strategisch niveau bij onderwijsinstellingen in het VO, MBO, HBO en WO. Zo zijn we bij onderwijsinstellingen o.a. betrokken als adviseur, beleidsontwikkelaar, implementatieleider of -begeleider, interim-manager en als business- of procesanalist. In deze blog nemen we u mee in onze werkwijze bij de uitvoering van onze quickscan.

Lees verder
Afstudeeropdracht Mathijs- Master Data Driven Business
Geschreven op 20 juli 2022

Mijn naam is Mathijs ter Keurs en ik volg de master Data Driven Business. Begin dit jaar ben ik in contact gekomen met Senz Interim over een afstudeeropdracht. Zij hadden een idee voor een mogelijke opdracht. Voor Senz Interim en mij bleek het een goede afstudeeropdracht en dus ben ik in februari begonnen onder begeleiding

Lees verder

Workshops

Regelmatig organiseert Senz Interim workshops en events waar medewerkers van verschillende onderwijsinstellingen bij elkaar komen om te brainstormen over diverse actuele onderwerpen op het gebied van onderwijslogistiek

De workshops vinden plaats onder leiding van één of meerdere professionals. Tijdens de workshops worden de meest actuele onderwerpen besproken, bijvoorbeeld hoe men om kan gaan met de toenemende vraag naar huisvesting of hoe piekmomenten in het roosteren opgevangen kunnen worden.

Na afloop hebben de deelnemers nieuwe inzichten en zijn in staat om met een frisse blik naar de bestaande processen te kijken.

Naast het organiseren van workshops met open inschrijving, organiseert Senz Interim ook incompany workshops.

Hieronder staan de komende workshops vermeld. Door op de knop aanmelden te klikken wordt meer informatie getoond over de workshop.

Workshops

Events

  • 25
    apr
    Themabijeenkomst ‘Impact van flexibilisering’
  • 13
    mei
    Basistraining TermTime
  • 16
    mei
    Basistraining TimeEdit Core + Viewer
  • 23
    mei
    Basistraining TimeEdit Plan
  • 27
    mei
    Module Proces en Kwaliteitsmanagement
  • 05
    jun
    Basistraining Xedule jaarplanning
  • 10
    jun
    Basistraining Untis
  • 18
    jun
    Themabijeenkomst ‘Persoonlijke professionalisering in de onderwijslogistiek’
  • 19
    jun
    Module Persoonlijke effectiviteit in onderwijslogistiek
  • 24
    jun
    Training Xedule: Functioneel beheer
  • 01
    jul
    Talentanalyses

Themabijeenkomst ‘Impact van flexibilisering’

donderdag 25 april

De afgelopen jaren is al veel gezegd en geschreven over flexibilisering. Er zijn pilots geweest, en initiatieven opgestart die flexibel onderwijs ondersteunen, zoals edubadges en roosteren in tijdsloten. We zien echter dat het onderwijslogistieke proces vaak nog niet optimaal is ingericht om flexibel onderwijs mogelijk te maken. 

Lopen theorie en praktijk hier uiteen? Of heeft het gewoon meer tijd nodig? Hoe dan ook, de daadwerkelijke inbedding van flexibel onderwijs zal de komende tijd nog een behoorlijke impact hebben 

Samen met onderwijsinstellingen willen we kennis uitwisselen over deze impact, en waar mogelijk oplossingen bespreken. Wij denken dat inzicht in data kan helpen om de impact beter te beoordelen, en zijn benieuwd naar de visie van medewerkers in de onderwijslogistiek.  

In de themabijeenkomst is ruimte om ervaringen en vermoedens omtrent de impact van flexibilisering te bespreken. Daarbij werken we toe naar enkele concrete handreikingen: welke stappen kun je nu concreet in gang zetten om flexibel onderwijs écht mogelijk te maken?

 

 

 

Tijd en locatie
25 april, 09:30 - 12:30
Utrecht
Kosten
Deelname aan dit event kost € 250 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Lunch
Bij dit event is een lunch inbegrepen.
Aanvangsniveau
Beginner - Gemiddeld
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Basistraining TermTime

maandag 13 mei

Basistraining TermTime


TermTime is een cloud-based applicatie voor het opstellen van roosters. 
Ontwikkel je vaardigheden in TermTime en wordt vertrouwd met de applicatie tijdens onze basistraining TermTime. 

In de basistraining van TermTime raak je vertrouwd met de belangrijkste functies en instellingen van het systeem. We leren je te navigeren door de applicatie om zo snel je weg te kunnen vinden.  

Na de training begrijp je hoe je basisgegevens invoert. Denk hierbij aan het aanmaken van modules en cursussen, docenten en leslokalen.  We laten je zien en ervaren hoe je tussen deze variabelen navigeert in TermTime. 

Daarnaast leer je hoe je docenten aan een cursus toevoegt en kijken we naar specifieke randvoorwaarden waaraan een les en rooster moet voldoen. 

We geven inzicht in hoe je herhaalpatronen in je rooster kunt verwerken hoe je wijzigingen kunt beheren zoals afwezigheid van docenten of verschuivingen in het rooster. 

In de basistraining worden ook praktische aspecten aangeboden zoals het omgaan met last-minute wijzigingen horend bij dag roostering, het beheren van afwezigheden en het communiceren van roosterinformatie naar alle belanghebbenden.  

Deze training is geschikt voor planner/roostermakers, zowel beginner als meer gevorderd, die nog niet of nauwelijks met TermTime gewerkt hebben. 
We bieden deze training ook aan voor volledige onderwijsteams als onderdeel van een implementatietraject van een nieuwe roosterapplicatie. 

Aan het einde van de training weet je: 
  • Hoe je de basisknoppen en functies gebruikt en waarvoor ze dienen 
  • Hoe je basisgegevens invoert en randvoorwaarden meegeeft 
  • Hoe je roosters kunt maken 
  • Hoe je wijzigingen beheert 
  • Tips en trucs om sneller en efficiënter met TermTime te kunnen werken 

Eerstvolgende training is op donderdag 13 mei. Gelieve op een ander moment? Dat kan! Neem dan contact met ons op.

Tijd en locatie
13 mei, 10:00 - 16:00
Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 600 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Lunch
Bij dit event is een lunch inbegrepen.
Aanvangsniveau
Beginner
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Basistraining TimeEdit Core + Viewer

donderdag 16 mei

Basistraining TimeEdit Core + Viewer

TimeEdit Core is een roosterapplicatie voor onderwijsinstellingen, met de mogelijkheid de planning te delen via de TimeEdit Viewer.
De basistraining van TimeEdit Core en Viewer is bedoeld om gebruikers vertrouwd te maken met de mogelijkheden van beide systemen. 

In de training leren we je de basisgegevens in te voeren, zoals modules, cursussen, docenten, studentgroepen en locaties, in TimeEdit Core. Hierbij worden de verschillende parameters en instellingen besproken die invloed hebben op het planningsproces. Het toewijzen van docenten aan modules en cursussen en instellen van je eigen views met bijbehorende filters. 

We helpen je bij het efficiënt opstellen van roosters binnen TimeEdit Core, waarbij je leert om te gaan met variabelen zoals docentenbeschikbaarheid en locatiecapaciteit. Daarnaast laten we zien hoe je lessen in reeksen kunt plannen. 

In Viewer leren we waar je de juiste informatie kunt invullen om verschillende roosters zichtbaar te krijgen voor docenten, studenten en andere betrokkenen. Ook hier gaan we kijken naar de verdere mogelijkheden van Viewer, zoals het filteren van informatie en bekijken van specifieke tijdsperioden. 

Het uitvoeren van dagelijkse wijzigingen en last-minute aanpassingen zijn ook onderdeel van de training.  

Deze training is geschikt voor planner/roostermakers die nog niet of nauwelijks met TimeEdit gewerkt hebben.  

Aan het einde van de training weet je: 
  • Hoe je basisgegevens aanmaakt en invoert 
  • Hoe je een rooster maakt en deze kunt aanpassen 
  • Waar de belangrijkste knoppen en functies voor dienen 
  • Hoe je de Viewer het best kunt gebruiken 
  • Hoe je wijzigingen beheert 
  • Tips en trucs voor het gebruik van TimeEdit 

Eerstvolgende training is op donderdag 16 mei. Gelieve op een ander moment ? Dat kan! Neem dan contact met ons op.

Tijd en locatie
16 mei, 10:00 - 16:00
Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 600 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Lunch
Bij dit event is een lunch inbegrepen.
Aanvangsniveau
Beginner
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Basistraining TimeEdit Plan

donderdag 23 mei

TimeEdit Plan is ontworpen om de docentinzet op een onderwijsinstelling te optimaliseren en makkelijk een werkverdeling te maken. Hiermee kun je zorgen voor een evenwichtige en individuele inzet voor het personeel.  

In de basistraining TE Plan leren we je hoe je docenten toewijst aan verschillende cursussen. 

Hierbij laten we zien of dit overeenkomt met de contractuele uren van de docent.
We leren je hoe je gegevens kunt delen en samen kunt werken binnen TE Plan met de hele organisatie. 

We geven je inzicht in het opvragen van actuele rapporten over bijvoorbeeld inzetgegevens, cursus en activiteit. Hierdoor kun je eventuele knelpunten in beeld brengen en deze er in een vroeg stadium uit halen.  

Deze training is geschikt voor onderwijs- en docentplanners, teamleiders en planner/roostermakers. 

Het geeft inzicht in het planproces en leert hoe onderdelen met elkaar communiceren. 

Door TE Plan goed te gebruiken kun je het rooster zo optimaal mogelijk voorbereiden. 

Aan het einde van de training weet je: 

  • Hoe je basisgegevens invoert 
  • Hoe je de inzet van personeel beheert 
  • Hoe je rapportages opvraagt 
  • Hoe je knelpunten inzichtelijk krijgt en deze oplost 
  • Tips en trucs voor het werken met TE Plan 

Eerstvolgende training is op donderdag 23 mei. Gelieve op een ander moment ? Dat kan! Neem dan contact met ons op.

Tijd en locatie
23 mei, 10:00 - 16:00
Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 600 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Lunch
Bij dit event is een lunch inbegrepen.
Aanvangsniveau
Beginner
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Module Proces en Kwaliteitsmanagement

maandag 27 mei

Sinds de opkomst van nieuwe systemen voor het plannen van het onderwijs, zijn er meer mogelijkheden om ons onderwijs te plannen, analyseren, roosteren tot zelfs capaciteit berekeningen te doen. 

Procesmanagement bevat het analyseren en eventueel verbeteren van individuele processen om uiteindelijk de kwaliteit te verbeteren. Kwaliteitsmanagement omvat het doelgericht managen van een continu proces om de kwaliteit blijvend te verhogen en de prestaties van de organisatie structureel te verbeteren.

Deze module geeft je kennis van en inzicht in de betekenis van kwaliteits- en procesmanagement voor jouw onderwijsinstelling en reikt je de vaardigheden aan om de kwaliteitszorg te verbeteren en om te gaan met de dynamiek binnen onderwijslogistieke processen.  

Tijdens deze module maken we kennis met verbetermethoden die gebruikt kunnen worden in een organisatie. Deze methoden helpen je gefaseerd kijken naar een proces om de juiste acties te kunnen vaststellen naar verbetering. Deze methoden worden toegepast op praktische situaties in onderwijslogistieke context.

Wat gaan we doen?

Tijdens deze module:​

  • Verkennen we het concept procesmanagement​.
  • Bekijken we hoe we processen in kaart brengen​​.
  • Identificeren we de verspillingen in een proces​.
  • Verkennen we het concept kwaliteitsmanagement​.
  • Gaan we een fictief roosterproces verbeteren.
Tijd en locatie
27 mei, 13:00 - 16:00
Fysiek- Locatie Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 400 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Aanvangsniveau
Beginner - Gemiddeld - Gevorderd
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Basistraining Xedule jaarplanning

woensdag 05 juni

De jaarplanning zien we als de voorkant van het plan- en roosterproces in de applicatie Xedule. 

We maken je wegwijs in de verschillende onderdelen binnen de jaarplanning in Xedule. Je leert hoe je basisgegevens invoert en randvoorwaarden meegeeft.
Je leert hoe je een onderwijsprogramma maakt in Xedule, en hoe deze met lessen gevuld wordt. Daarbij wordt onder andere rekening gehouden met de werkverdeling. 
Ook leren we je hoe je analyses maakt en kijken we naar het oplossen van knelpunten. 
Naast bovenstaande voorbeelden komen verschillende andere onderwerpen aan bod die in de praktijk voorkomen.
Deze training is geschikt voor onderwijs- en docentplanners, teamleiders en planner/roostermakers.
Het geeft inzicht in het plan- en roosterproces zoals ingericht in Xedule en leert hoe de onderdelen met elkaar communiceren.

Hierdoor kun je het rooster zo optimaal mogelijk voorbereiden. 

Aan het einde van de training weet je: 

  • Hoe de verschillende onderdelen binnen de jaarplanning eruit zien 
  • Hoe je basisgegevens invoert en voorziet van randvoorwaarden 
  • Hoe je analyses kunt maken en knelpunten inzichtelijk krijgt 
  • Hoe je knelpunten oplost  
  • Tips en trucs om sneller en efficiënter met Xedule jaarplanning te werken 

 Eerstvolgende training is op maandag 20 mei. Gelieve op een ander moment ? Dat kan! Neem dan contact met ons op.

Tijd en locatie
05 juni, 10:00 - 16:00
Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 600 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Lunch
Bij dit event is een lunch inbegrepen.
Aanvangsniveau
Beginner
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Basistraining Untis

maandag 10 juni

In de basistraining Untis maak je kennis met het programma Untis en leer je het in de basis te gebruiken.
We doorlopen het roosterproces in Untis en daarbij gaan we langs de verschillende knoppen en bijbehorende functies.
Verder leren we je hoe je basisgegevens invoert en aanpassingen in het rooster doorvoert.
Hierbij denken we aan bijvoorbeeld lesactiviteiten aanmaken en randvoorwaarden invoeren. 
Ook laten we het gebruik van de roosterautomaat zien en hoe je daarnaast handmatig deze kunt aanpassen.
Daarnaast laten we zien hoe je analyses maakt om de invoer te controleren, maar ook om in een later stadium het lesrooster te analyseren.
Hierna kun je zelfstandig een lesrooster maken en onderhouden. 

Deze training is geschikt voor planner/roostermakers, zowel beginner als meer gevorderd, die nog niet of nauwelijks met Untis gewerkt hebben.   

Aan het einde van de training weet je: 

  • De grondbeginselen en functies van Untis 
  • Hoe je basisgegevens invoert en aanpast 
  • Hoe je analyses kunt maken 
  • Hoe je de roosterautomaat kunt gebruiken 
  • Makkelijke tips en trucs om het programma nog beter voor je te laten werken 

Eerstvolgende training is op donderdag 10 juni. Gelieve op een ander moment ? Dat kan! Neem dan contact met ons op.

Tijd en locatie
10 juni, 10:00 - 16:00
Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 600 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Lunch
Bij dit event is een lunch inbegrepen.
Aanvangsniveau
Beginner
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Themabijeenkomst ‘Persoonlijke professionalisering in de onderwijslogistiek’

dinsdag 18 juni

Het onderwijs is in beweging en de onderwijslogistiek beweegt mee. De “Best Practises” uit de coronatijd zijn geanalyseerd en worden als standaard geïmplementeerd. Daarnaast veranderd de behoefte van de student, organisatie en docent. Al deze veranderingen vragen om wendbaarheid van de ondersteunende afdelingen en nieuwe manieren van werken.

Is iedereen klaar voor deze stap? De stip op de horizon staat, maar wat vinden de mensen die het mogelijk moeten maken? Op papier zien plannen er vaak fantastisch uit, maar een succesvolle transitie valt of staat met de inzet van de mensen die het mogelijk moeten maken.

Samen met de deelnemers van verschillende onderwijsinstellingen willen we ontdekken wat er mogelijk is om ons personeel te helpen met de weg naar professionalisering. Wij geloven dat mensen het verschil maken in een organisatie. En dat wat je aandacht geeft groeit!

Tijdens deze bijeenkomst zullen Kirsten Zwart (MBO Utrecht) en Jaco van de Meer (MBO Rijnland) hun ervaringen delen met het professionaliseringstraject van hun onderwijslogistieke team. Welke doelen streven zij na? En wat is het resultaat van het gevolgde professionaliseringtraject?

In de themabijeenkomst is ruimte om ervaringen en successen te delen omtrent persoonlijke professionalisering in de onderwijslogistiek. Daarnaast werken we naar concrete tools die we mee kunnen nemen naar onze onderwijsinstelling om professionalisering een boost te geven.

 

Kosten: Gratis bij aanmelding voor 4 juni 2024, daarna € 250,-.
*Het aantal plaatsen is beperkt, dus schrijf zo spoedig mogelijk in. 

 

Tijd en locatie
18 juni, 09:30 - 12:30
Utrecht
Lunch
Bij dit event is een lunch inbegrepen.
Aanvangsniveau
Beginner - Gemiddeld
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Module Persoonlijke effectiviteit in onderwijslogistiek

woensdag 19 juni

Tijdens onze werkzaamheden worden we geconfronteerd met deadlines en onze agenda lijkt soms te overspoelen met afspraken en vergaderingen. Het lijkt soms alsof anderen hun werk rustiger kunnen doen en meer de tijd ervoor hebben. Toch is dit niet altijd het geval en gaat het om het managen van je tijd en prioriteiten stellen en ervoor zorgen dat je effectief bent op een manier die bij jou past waarbij je niet over je eigen grenzen gaat.

Daar komt ook een stuk communicatie bij kijken waarbij je met de ene persoon heel makkelijk een gesprek aan kan gaan, maar bij een ander heb je het idee op weerstand te stuiten. Door bewuster te worden met welke gesprekspartners we te maken hebben en waar we zelf staan, zal communicatie makkelijker af te stemmen zijn en zorgt dit voor rust tussen jou en je collega’s.

We hebben ervaring met fysieke en online werkomgevingen, maar toch blijft het soms lastig om effectief te blijven en je tijd en communicatie goed te managen in beide omgevingen. De module “persoonlijke effectiviteit in onderwijslogistiek” focust op onze rol in onderwijslogstiek en door een praktische aanpak kijken we naar onze communicatie en identificeren we hoe we meer en betere resultaten behalen met minder inspanning en frustratie.

Wat gaan we doen?

Tijdens deze module:

  • Verkennen we onze invloed binnen onderwijslogistieke ketens.
  • Leren we hoe we onze standpunten vanuit onze rol als onderwijslogistieke expert kunnen overbrengen en laten gelden.
  • Leren we onze eigen communicatiestijl en die en die van anderen.
  • Bekijken we hoe we meer en betere resultaten kunnen behalen door efficiënt onze tijd in te delen en frustratie beheersbaar te houden.
Tijd en locatie
19 juni, 13:00 - 16:00
Fysiek- Locatie Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 400 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Aanvangsniveau
Beginner - Gemiddeld - Gevorderd
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Training Xedule: Functioneel beheer

maandag 24 juni

De training Functioneel Beheer Xedule is bedoeld om inzicht te krijgen in de verschillende Xedule gerelateerde activiteiten in de rol van functioneel beheerder.
We leren je wat de verhouding is tussen gebruiksbeheer en functionaliteitenbeheer en hoe deze met elkaar communiceren. 

Daarnaast laten we een aantal universele processen zien waar een functioneel beheerder mee te maken heeft en waar je in de onderwijslogistieke keten als functioneel beheerder staat. 

Eén van de belangrijkste zaken is het draaiende houden van de applicatie en toezien op het correct gebruik hiervan. We laten je echter ook zien wat de waarde van goede informatievoorziening en duidelijke communicatie is. 

Deze training is geschikt voor beginnende functioneel beheerders Xedule.  

Ook planner/roostermakers die meer willen weten wat er achter de schermen gebeurt of geïnteresseerd zijn in een rol als functioneel beheerder zijn van harte welkom. 

Aan het eind van de training weet je: 

  • Wat gebruiks- en functionaliteitenbeheer inhoudt 
  • Hoe je communiceert met gebruiker en leverancier 
  • Hoe je beheer en inrichting van Xedule uitvoert 
  • Tips en trucs om je werk als functioneel beheerder vloeiender laat verlopen 

 Eerstvolgende training is op maandag 24 juni. Gelieve op een ander moment ? Dat kan! Neem dan contact met ons op.

Tijd en locatie
24 juni, 10:00 - 16:00
Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 600 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Lunch
Bij dit event is een lunch inbegrepen.
Aanvangsniveau
Beginner
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Talentanalyses

maandag 01 juli

Talentanalyses voor onderwijslogistieke teams


Om een diepgaand inzicht te verkrijgen in het onderwijslogistieke team, bieden wij een uitgebreide talentanalyse aan. Deze analyse is ontworpen om per medewerker te onderzoeken waar zijn/haar talenten liggen, hoe zij scoren op verschillende competenties, en om via een groepsrollentest naar de opbouw van het team als geheel te kijken. Ontdek individuele competenties, versterk je  team en behaal optimale resultaten met onze diepgaande talentanalyses voor onderwijslogistieke teams. 

Het volledige traject omvat diverse essentiële onderdelen: 
  1. Kick-off sessie:
    We starten met een gezamenlijke kick-off sessie voor alle deelnemers waarin de talentanalyse wordt toegelicht. In deze sessie bespreken we de verschillende rollen binnen het onderwijslogistieke proces. We laten zien hoe persoonlijke effectiviteit van invloed kan zijn en hoe dit meerwaarde kan bieden aan het onderwijslogistieke proces. Tevens geven we een gedetailleerde toelichting op het verloop van de talentanalyse voor alle deelnemers.
  2. Talentanalyse voor onderwijslogistieke medewerkers:
    Tijdens de talentanalyse meten we 16 competenties, waarbij deze tussen de 2,5 en 3 uur in beslag neemt per deelnemer. Deze analyse biedt een diepgaand inzicht in individuele talenten en competenties, waardoor het team als geheel beter begrepen kan worden.
  3. Terugkoppeling en advies middels een persoonlijk adviesrapport:
    De resultaten van de talentanalyse vormen een solide basis voor verdere persoonlijke- en teamontwikkeling. Door middel van persoonlijke adviesrapporten krijgen deelnemers concrete inzichten die richting geven aan hun groeipad.
Tijdens deze training leren deelnemers: 
  • Hun eigen sterke punten en talenten te identificeren en begrijpen. 
  • Effectieve communicatie- en samenwerkingstechnieken te ontwikkelen om beter te presteren in hun rol. 
  • Strategieën voor persoonlijke en professionele groei en ontwikkeling toe te passen. 
  • Een positieve en productieve werkomgeving in onderwijslogistiek te creëren. 
  • Hun unieke talenten in te zetten om bij te dragen aan het succes van hun onderwijsinstelling. 

Of ze nu ervaren onderwijsplanners, roostermakers of andere ondersteunende rollen in onderwijslogistiek bekleden, deze training biedt waardevolle inzichten en vaardigheden. Het doel is om persoonlijke effectiviteit te vergroten en bij te dragen aan de verbetering van onderwijsprocessen.

De talentanalyses voor onderwijslogistieke teams worden incompany aangeboden.

 

Wil je ontdekken hoe talentanalyses je team kunnen versterken? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Tijd en locatie
01 juli,
Incompany
Aanvangsniveau
Beginner - Gemiddeld - Gevorderd
Inschrijven & Programma

Trainingen, workshops, cursussen en opleidingen.

Ben je toe aan nieuwe kennis en inspiratie om meer uit je rol als onderwijslogistiek professional te halen? Door opleidingen en trainingen aan te bieden, helpen we je graag om jezelf te upgraden. Onlangs hebben wij ons opleidingsaanbod uitgebreid, er zit vast iets voor je tussen! Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je meer informatie nodig hebt of hulp nodig hebt bij het maken van je keuze!
Bekijk hier het opleidingsaanbod

Quickscan

Laat Senz Interim een kijkje nemen in uw onderwijslogistiek proces. Speciaal hiervoor is een quickscan ontwikkeld waarmee snel en efficiënt uw onderwijslogistiek(proces) geanalyseerd wordt.
Quickscan

Projectmanagement

Een project kenmerkt zich door een afbakening in tijd, geld, mensen en door een concrete opdrachtformulering met SMART geformuleerde einddoelen.

Advies

Voor kennis en ervaring in het onderwijs weten de consultants van Senz. Interim de balans te vinden tussen medewerkers, processen en systemen.

Interim management

Met onze dienstverlening creëert u dan ook een solide basis waarmee u na afsluiting van het interim traject kunt verder bouwen.

Professionalisering

De specialisten van Senz Interim hebben jarenlange kennis en ervaring op het gebied van roosteren en het verzorgen van trainingen.

Quickscan

Laat Senz. Interim een kijkje nemen in uw roosterproces. Speciaal hiervoor is een quickscan ontwikkeld waarmee snel en efficiënt uw rooster(proces) geanalyseerd wordt.

Over ons

Senz. Interim is in november 2014 opgericht. Een relatief jong bedrijf maar welke zijn fundament vindt in de jarenlange ervaring binnen diverse onderwijsinstellingen, met opdrachten op het gebied van informatiemanagement, onderwijslogistiek, multidisciplinaire samenwerking en competentiemanagement. Senz. Interim heeft dan ook een brede bedrijfskundige basis met specialistische kennis.

TODO: BLOG SWIPER

CMS

Software is slechts een instrument. De processen hieromheen blijft mensenwerk. Als medewerker heb je op meerdere manieren invloed op de gehele onderwijslogistieke keten.

Soms loopt het stroef binnen een team, waardoor werkzaamheden door elkaar lopen en tijd niet efficiënt benut wordt. Wellicht ontbreekt het aan een stuk leiderschap of is men niet bewust van elkaars capaciteiten. Hierdoor kunt u behoefte hebben aan:

  • Coaching
  • Teamcoaching
  • Veranderbegeleiding
  • Leiderschapsontwikkeling
  • (Team)assesments
  • Talentanalyses

Senz. Interim gaat uit van een participatieve aanpak.
De ene keer een workshop, dan weer kleinschalige coaching.

Elk team en elke medewerker is uniek, wij staan dan ook voor maatwerk.

Interim Management

Onderwijslogistiek; een begrip van slechts enkele letters, maar waar ontzettend veel onder valt. Het omvat immers de gehele Student Life Cycle, van oriëntatie tot alumni. Een wereld die continu in beweging is, zowel op het gebied van medewerkers, systemen als processen. Denk bijvoorbeeld aan de steeds geavanceerdere systemen voor het maken van een rooster of het realtime monitoren van de bezetting van een gebouw. Daarnaast is de flexibilisering van het onderwijs een uitdaging voor zowel de processen als de systemen en uiteindelijk de medewerkers.

Door ziekteverzuim, wisseling in het personeel of simpelweg het ontbreken van de benodigde kennis kunt u behoefte hebben aan ondersteuning. De consultants van Senz. Interim hebben ruime kennis en ervaring in het onderwijs, waardoor zij ingezet kunnen worden als:

  • Programmamanager onderwijslogistiek
  • Teamleider tentamen- of roosterbureau
  • Projectleider voor onder andere verandertrajecten en implementatie van nieuwe software
  • Roostermaker

Hierbij stimuleren zij de collega’s op het gebied van zelfsturing, persoonlijke ontwikkeling en integrale samenwerking. Immers; daar waar in het verleden de structuur in de hiërarchie leidend was, wordt tegenwoordig steeds meer geïnvesteerd in het principe van zelfsturing. Leidinggevend personeel wordt steeds meer geacht om medewerkers te stimuleren met eigen ideeën te komen en hun invloed te laten gelden. Met onze dienstverlening creëert u dan ook een solide basis waarmee u na afsluiting van het interim traject kunt verder bouwen.

Onze opdrachtgevers

Blijf op de hoogte!

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van onderwijslogistiek? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Meld je aan voor de Senz Interim nieuwsbrief.

Please wait...

Hartelijk dank voor het aanmelden op de nieuwsbrief. Zo blijft u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Er is een bevestigingsmail naar u verzonden. Deze moet u eerst bevestigen voordat u mails van ons zult ontvangen.