Actueel

Een terugblik: Arezou’s eerste jaar bij Senz Interim.
Geschreven op 22 mei 2024

Is het alweer één jaar!? Wat gaat de tijd toch snel, het lijkt wel alsof er maar één knipper met de ogen nodig is en er is alweer een heel jaar voorbijgevlogen! Ik kan me nog levendig herinneren hoe ik vol spanning en enthousiasme de ruimte van Meet & Match betrad en voor het eerst

Lees verder
Collega aan het woord: Fabian Ellenberger – EarlyBridge
Geschreven op 27 november 2023

Mijn eerste opdracht bij Senz Interim, begon als projectcoördinator bij EarlyBridge. Nu het project is voltooid, kan ik niets anders dan terugkijken op de prachtige ervaring dat het voor me is geweest, waarin samenwerken met een fantastisch team en bijdragen aan hun missie centraal stonden. Het proces begon met een grondige analyse van de bestaande

Lees verder
Collega aan het woord: Dineke van der Neut – Liemers College
Geschreven op 8 november 2023

Als formatieplanner vervul je een essentiële functie als schakel tussen het schoolbestuur en het onderwijzend personeel met betrekking tot personeelsbezetting. Gedurende de afgelopen zes maanden heb ik de rol van formatieplanner mogen vervullen bij het Liemers College. Tijdens deze opdracht was het mijn verantwoordelijkheid, samen met een collega, om alle facetten van personeelsbezetting te coördineren.

Lees verder
Stappen zetten met je plan- en roosterproces.
Geschreven op 27 oktober 2023

‘Hoe kunnen wij meer uit ons plan- en roosterproces halen?’ Dat is de vraag waarmee één van onze opdrachtgevers mee rond liep. Ze misten de regie in tijd, ruimte en capaciteit om er écht stappen in te zetten. En dat is precies waarvoor wij in beeld zijn gekomen. Samen maakten we een praktisch plan, met

Lees verder
Onderwijslogistiek model
Geschreven op 18 maart 2023

Onderwijslogistiek model Inmiddels bestaat het onderwijslogistieke model al weer een aantal jaren. Het model is ontwikkelt binnen het hoger onderwijs door SURF, en wordt het nu veel gebruikt bij onderwijsinstellingen om het gesprek over onderwijslogistiek op gang te brengen. Als je het model bekijkt gaat de onderwijslogistiek verder dan alleen het plan- en roosterproces. Het

Lees verder
De quickscan: Voorkomen of genezen
Geschreven op 17 december 2022

Senz Interim levert advies- en interim-werkzaamheden op tactisch en strategisch niveau bij onderwijsinstellingen in het VO, MBO, HBO en WO. Zo zijn we bij onderwijsinstellingen o.a. betrokken als adviseur, beleidsontwikkelaar, implementatieleider of -begeleider, interim-manager en als business- of procesanalist. In deze blog nemen we u mee in onze werkwijze bij de uitvoering van onze quickscan.

Lees verder

Workshops

Regelmatig organiseert Senz Interim workshops en events waar medewerkers van verschillende onderwijsinstellingen bij elkaar komen om te brainstormen over diverse actuele onderwerpen op het gebied van onderwijslogistiek

De workshops vinden plaats onder leiding van één of meerdere professionals. Tijdens de workshops worden de meest actuele onderwerpen besproken, bijvoorbeeld hoe men om kan gaan met de toenemende vraag naar huisvesting of hoe piekmomenten in het roosteren opgevangen kunnen worden.

Na afloop hebben de deelnemers nieuwe inzichten en zijn in staat om met een frisse blik naar de bestaande processen te kijken.

Naast het organiseren van workshops met open inschrijving, organiseert Senz Interim ook incompany workshops.

Hieronder staan de komende workshops vermeld. Door op de knop aanmelden te klikken wordt meer informatie getoond over de workshop.

Workshops

Events

  • 07
    mei
    Module Persoonlijke effectiviteit in onderwijslogistiek
  • 13
    mei
    Tableau in onderwijslogistiek
  • 19
    mei
    Xedule voor gevorderden
  • 05
    jun
    Basistraining TimeEdit Core Viewer
  • 19
    jun
    Lunchsessie: Aanbesteding van een plan- en roosterapplicatie in het onderwijs
  • 23
    jun
    Module Onderwijsplanning

Module Persoonlijke effectiviteit in onderwijslogistiek

woensdag 07 mei

Tijdens onze werkzaamheden worden we geconfronteerd met deadlines en onze agenda lijkt soms te overspoelen met afspraken en vergaderingen. Het lijkt soms alsof anderen hun werk rustiger kunnen doen en meer de tijd ervoor hebben. Toch is dit niet altijd het geval en gaat het om het managen van je tijd en prioriteiten stellen en ervoor zorgen dat je effectief bent op een manier die bij jou past waarbij je niet over je eigen grenzen gaat.

Daar komt ook een stuk communicatie bij kijken waarbij je met de ene persoon heel makkelijk een gesprek aan kan gaan, maar bij een ander heb je het idee op weerstand te stuiten. Door bewuster te worden met welke gesprekspartners we te maken hebben en waar we zelf staan, zal communicatie makkelijker af te stemmen zijn en zorgt dit voor rust tussen jou en je collega’s.

We hebben ervaring met fysieke en online werkomgevingen, maar toch blijft het soms lastig om effectief te blijven en je tijd en communicatie goed te managen in beide omgevingen. De module “persoonlijke effectiviteit in onderwijslogistiek” focust op onze rol in onderwijslogstiek en door een praktische aanpak kijken we naar onze communicatie en identificeren we hoe we meer en betere resultaten behalen met minder inspanning en frustratie.

Wat gaan we doen?

Tijdens deze module:

  • Verkennen we onze invloed binnen onderwijslogistieke ketens.
  • Leren we hoe we onze standpunten vanuit onze rol als onderwijslogistieke expert kunnen overbrengen en laten gelden.
  • Leren we onze eigen communicatiestijl en die en die van anderen.
  • Bekijken we hoe we meer en betere resultaten kunnen behalen door efficiënt onze tijd in te delen en frustratie beheersbaar te houden.
Tijd en locatie
07 mei, 13:00 - 16:00
Fysiek- Locatie Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 450 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Aanvangsniveau
Beginner - Gemiddeld - Gevorderd
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Tableau in onderwijslogistiek

dinsdag 13 mei

Tableau in Onderwijslogistiek is een gespecialiseerde training voor onderwijsprofessionals die streven naar geavanceerde data-analyse en visualisatie om de efficiëntie en effectiviteit van onderwijslogistieke processen te versterken. Deze training, ontworpen voor schooldirecteuren, onderwijsanalisten en managers in de onderwijslogistiek, biedt een diepgaand inzicht in het gebruik van Tableau als krachtige business intelligence-tool, waarmee complexe onderwijsgegevens worden omgezet in bruikbare inzichten. 

De training richt zich op het verwerven van geavanceerde Tableau-functies en -technieken voor diepgaande gegevensverkenning en -visualisatie binnen de context van onderwijslogistiek. Hierdoor ben je in staat om Tableau effectief te benutten als een instrument om onderwijsgegevens te begrijpen en deze te gebruiken voor betere besluitvorming en prestatieverbetering. 

In te training wordt geleerd om dynamische en interactieve dashboards te ontwerpen die specifiek zijn afgestemd op de behoeften van onderwijslogistieke professionals. Daarnaast worden effectieve gegevenskoppelings- en -transformatieprocessen voor onderwijsinstellingen behandeld, waardoor deelnemers in staat zijn om data op een gestructureerde en zinvolle manier te analyseren 

De training omvat ook de creatie van aangepaste berekeningen en analyses om specifieke problemen binnen de onderwijslogistiek op te lossen en besluitvorming te ondersteunen. Dit stelt deelnemers in staat om Tableau op een zeer gepersonaliseerde manier toe te passen, gericht op de uitdagingen die uniek zijn voor hun onderwijscontext. 

Tot slot worden geavanceerde tips voor het gebruik van Tableau in onderwijslogistiek aangereikt, waardoor deelnemers het volledige potentieel van deze tool kunnen benutten.

 

 

Tijd en locatie
13 mei, 10:00 - 16:00
Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 600 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Lunch
Bij dit event is een lunch inbegrepen.
Aanvangsniveau
Beginner - Gemiddeld
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Xedule voor gevorderden

maandag 19 mei

De gevorderden training van Xedule is uitermate geschikt voor planners/roostermakers die al even met Xedule werken en het gevoel hebben nog meer uit de applicatie te kunnen halen. We gaan in op functionaliteiten die over het algemeen minder gebruikt worden en laten zien hoe veelgebruikte functionaliteiten nog efficiënter ingezet kunnen worden. Daarnaast nemen we uitgebreid de tijd om vooraf ingestuurde User Cases te behandelen. Zo druk jij een stempel op je eigen training!

Efficiënt gebruik aan de voorkant gaat natuurlijk niet zonder goed onderhoud aan de achterkant. Daarom geven we ook een kijkje in de keuken van de applicatie en gaan we kort in op het functioneel beheer van Xedule. We leren je wat de verhouding is tussen gebruiksbeheer en functionaliteitenbeheer en hoe deze met elkaar communiceren.

Aan het eind van deze training weet je:

  • Welke functionaliteiten er zijn binnen Xedule
  • Tips en trucs om sneller en efficiënter met Xedule jaarplanning en Xedule OP te werken
  • Hoe je dagelijkse uitdagingen die je nu ervaart kunt oplossen
  • Wat gebruiks- en functionaliteitenbeheer inhoudt.

Deze training wordt op maandag 10 maart en maandag 19 mei aangeboden. Gelieve op een ander moment? Dat kan! Neem dan contact met ons op.

Tijd en locatie
19 mei, 10:00 - 16:00
Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 600 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Lunch
Bij dit event is een lunch inbegrepen.
Aanvangsniveau
Beginner
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Basistraining TimeEdit Core Viewer

donderdag 05 juni

Basistraining TimeEdit Core + Viewer

TimeEdit Core is een roosterapplicatie voor onderwijsinstellingen, met de mogelijkheid de planning te delen via de TimeEdit Viewer.
De basistraining van TimeEdit Core en Viewer is bedoeld om gebruikers vertrouwd te maken met de mogelijkheden van beide systemen. 

In de training leren we je de basisgegevens in te voeren, zoals modules, cursussen, docenten, studentgroepen en locaties, in TimeEdit Core. Hierbij worden de verschillende parameters en instellingen besproken die invloed hebben op het planningsproces. Het toewijzen van docenten aan modules en cursussen en instellen van je eigen views met bijbehorende filters. 

We helpen je bij het efficiënt opstellen van roosters binnen TimeEdit Core, waarbij je leert om te gaan met variabelen zoals docentenbeschikbaarheid en locatiecapaciteit. Daarnaast laten we zien hoe je lessen in reeksen kunt plannen. 

In Viewer leren we waar je de juiste informatie kunt invullen om verschillende roosters zichtbaar te krijgen voor docenten, studenten en andere betrokkenen. Ook hier gaan we kijken naar de verdere mogelijkheden van Viewer, zoals het filteren van informatie en bekijken van specifieke tijdsperioden. 

Het uitvoeren van dagelijkse wijzigingen en last-minute aanpassingen zijn ook onderdeel van de training.  

Deze training is geschikt voor planner/roostermakers die nog niet of nauwelijks met TimeEdit gewerkt hebben.  

Aan het einde van de training weet je: 
  • Hoe je basisgegevens aanmaakt en invoert 
  • Hoe je een rooster maakt en deze kunt aanpassen 
  • Waar de belangrijkste knoppen en functies voor dienen 
  • Hoe je de Viewer het best kunt gebruiken 
  • Hoe je wijzigingen beheert 
  • Tips en trucs voor het gebruik van TimeEdit 

Gelieve op een ander moment ? Dat kan! Neem dan contact met ons op.

Tijd en locatie
05 juni, 10:00 - 16:00
Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 600 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Lunch
Bij dit event is een lunch inbegrepen.
Aanvangsniveau
Beginner
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Lunchsessie: Aanbesteding van een plan- en roosterapplicatie in het onderwijs

donderdag 19 juni

Ben jij werkzaam in het onderwijs en betrokken bij onderwijsplanning, roostering en/of ICT? Dan is deze lunchsessie iets voor jou!

Tijdens deze interactieve sessie nemen we je mee in de wereld van aanbestedingen rond onderwijsplanning- en roosterapplicaties. Wat komt erbij kijken? Hoe zorg je dat je de juiste keuze maakt voor jouw organisatie? En hoe betrek je collega’s uit verschillende disciplines in dit proces?

Wat kun je verwachten?

  • Inzichten in het aanbestedingsproces specifiek voor onderwijsplanning- en roosteroplossingen
  • Focus op de onderdelen markverkenning / aanbesteding /  implementatie
  • Best practises
  • Inkoopadviseurs en leveranciers aan het woord
  • Tips voor samenwerking tussen onderwijs(ondersteuning), ICT en inkoop
  • Ruimte voor vragen en uitwisseling van ervaringen

Voor wie?
Deze sessie is bedoeld voor onderwijsinstellingen / medewerkers die gaan werken met een nieuwe plan- en roosterapplicatie en/of betrokken zijn bij het aanbestedingsproces.

Heb je net een aanbesteding en/of implementatie achter de rug en wil je jouw ervaringen delen? Laat het ons weten en kom als gastspreker tijdens deze sessie!

Tijd en locatie
19 juni, 11:00 - 13:00
Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 75 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Lunch
Bij dit event is een lunch inbegrepen.
Inschrijven & Programma

Module Onderwijsplanning

maandag 23 juni

Sinds de opkomst van nieuwe systemen voor het plannen van het onderwijs, zijn er meer mogelijkheden om ons onderwijs te plannen, analyseren, roosteren tot zelfs capaciteit berekeningen te doen. Dit heeft een verandering van de functie teweeg gebracht en kunnen roostermakers meedenken met het onderwijs om het onderwijs efficiënt te laten plaatsvinden.

Onderwijsplanners zijn de adviseurs voor het onderwijs op het gebied van onderwijslogistiek. Hybride onderwijs, faciliteiten efficiënt gebruiken, analyses beoordelen en nog veel meer. De data ligt binnen handbereik en de interpretatie van deze gegevens kan leiden tot ondersteuning van het onderwijs. Weten welke informatie uitgevraagd moet worden en knelpunten zien die het onderwijs kunnen helpen om beslissingen te maken.

Tijdens deze module gaan we bezig met praktijkvoorbeelden die ons helpen beter in onze functie te komen. Door middel van deze praktijkvoorbeelden komen meerdere onderwerpen aan bod en ga je actief bezig om vaardigheden te oefenen die je rol als onderwijsplanner en adviseur kunnen ondersteunen.

Wat gaan we doen?

Tijdens deze module:​

  • Kijken we naar communicatie in de rol als onderwijsplanner en adviseur van het onderwijs​.
  • Ervaar je actuele thema’s in onderwijsplanning​.
  • Denken we na over het plannen van onderwijs​.
  • Bespreken we verantwoordelijkheden en eigenaarschap​.

Verken je hoe je een centrale factor kan zijn in het onderwijslogistieke proces.

Tijd en locatie
23 juni, 13:00 - 16:00
Fysiek- Locatie Het Eeftink 11-31, Enschede
Kosten
Deelname aan dit event kost € 450 ,- per persoon. Vrijgesteld van BTW.
Aanvangsniveau
Beginner - Gemiddeld - Gevorderd
Aantal aanwezige trainers
1
Inschrijven & Programma

Trainingen, workshops, cursussen en opleidingen.

Ben je toe aan nieuwe kennis en inspiratie om meer uit je rol als onderwijslogistiek professional te halen? Door opleidingen en trainingen aan te bieden, helpen we je graag om jezelf te upgraden. Onlangs hebben wij ons opleidingsaanbod uitgebreid, er zit vast iets voor je tussen! Aarzel niet om contact met ons op te nemen als je meer informatie nodig hebt of hulp nodig hebt bij het maken van je keuze!
Bekijk hier het opleidingsaanbod

Quickscan

Laat Senz Interim een kijkje nemen in uw onderwijslogistiek proces. Speciaal hiervoor is een quickscan ontwikkeld waarmee snel en efficiënt uw onderwijslogistiek(proces) geanalyseerd wordt.
Quickscan

Projectmanagement

Een project kenmerkt zich door een afbakening in tijd, geld, mensen en door een concrete opdrachtformulering met SMART geformuleerde einddoelen.

Advies

Voor kennis en ervaring in het onderwijs weten de consultants van Senz. Interim de balans te vinden tussen medewerkers, processen en systemen.

Interim management

Met onze dienstverlening creëert u dan ook een solide basis waarmee u na afsluiting van het interim traject kunt verder bouwen.

Professionalisering

De specialisten van Senz Interim hebben jarenlange kennis en ervaring op het gebied van roosteren en het verzorgen van trainingen.

Quickscan

Laat Senz. Interim een kijkje nemen in uw roosterproces. Speciaal hiervoor is een quickscan ontwikkeld waarmee snel en efficiënt uw rooster(proces) geanalyseerd wordt.

Over ons

Senz. Interim is in november 2014 opgericht. Een relatief jong bedrijf maar welke zijn fundament vindt in de jarenlange ervaring binnen diverse onderwijsinstellingen, met opdrachten op het gebied van informatiemanagement, onderwijslogistiek, multidisciplinaire samenwerking en competentiemanagement. Senz. Interim heeft dan ook een brede bedrijfskundige basis met specialistische kennis.

TODO: BLOG SWIPER

CMS

Software is slechts een instrument. De processen hieromheen blijft mensenwerk. Als medewerker heb je op meerdere manieren invloed op de gehele onderwijslogistieke keten.

Soms loopt het stroef binnen een team, waardoor werkzaamheden door elkaar lopen en tijd niet efficiënt benut wordt. Wellicht ontbreekt het aan een stuk leiderschap of is men niet bewust van elkaars capaciteiten. Hierdoor kunt u behoefte hebben aan:

  • Coaching
  • Teamcoaching
  • Veranderbegeleiding
  • Leiderschapsontwikkeling
  • (Team)assesments
  • Talentanalyses

Senz. Interim gaat uit van een participatieve aanpak.
De ene keer een workshop, dan weer kleinschalige coaching.

Elk team en elke medewerker is uniek, wij staan dan ook voor maatwerk.

Interim Management

Onderwijslogistiek; een begrip van slechts enkele letters, maar waar ontzettend veel onder valt. Het omvat immers de gehele Student Life Cycle, van oriëntatie tot alumni. Een wereld die continu in beweging is, zowel op het gebied van medewerkers, systemen als processen. Denk bijvoorbeeld aan de steeds geavanceerdere systemen voor het maken van een rooster of het realtime monitoren van de bezetting van een gebouw. Daarnaast is de flexibilisering van het onderwijs een uitdaging voor zowel de processen als de systemen en uiteindelijk de medewerkers.

Door ziekteverzuim, wisseling in het personeel of simpelweg het ontbreken van de benodigde kennis kunt u behoefte hebben aan ondersteuning. De consultants van Senz. Interim hebben ruime kennis en ervaring in het onderwijs, waardoor zij ingezet kunnen worden als:

  • Programmamanager onderwijslogistiek
  • Teamleider tentamen- of roosterbureau
  • Projectleider voor onder andere verandertrajecten en implementatie van nieuwe software
  • Roostermaker

Hierbij stimuleren zij de collega’s op het gebied van zelfsturing, persoonlijke ontwikkeling en integrale samenwerking. Immers; daar waar in het verleden de structuur in de hiërarchie leidend was, wordt tegenwoordig steeds meer geïnvesteerd in het principe van zelfsturing. Leidinggevend personeel wordt steeds meer geacht om medewerkers te stimuleren met eigen ideeën te komen en hun invloed te laten gelden. Met onze dienstverlening creëert u dan ook een solide basis waarmee u na afsluiting van het interim traject kunt verder bouwen.

Onze opdrachtgevers

Blijf op de hoogte!

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van onderwijslogistiek? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief

Aanmelden nieuwsbrief

Meld je aan voor de Senz Interim nieuwsbrief.

Please wait...

Hartelijk dank voor het aanmelden op de nieuwsbrief. Zo blijft u op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Er is een bevestigingsmail naar u verzonden. Deze moet u eerst bevestigen voordat u mails van ons zult ontvangen.